2011-04-06

Halv åtta hos Sofie

Jag mådde ju inte så bra veckan innan jag åkte till Prag på grund av trubbel i paradiset, så jag hann ju inte blogga om Sofies underbara middag. Jag, Sofie och Emelie har ju börjat ha "Halv åtta hos mig" då vi lagar mat åt varandra en kväll i veckan. Eftersom både jag och Sofie bor hemma nu så sker dessa middagar hos Emelie. Nu senast var det Sofies tur.

Vi spelade in en video också, den kanske ni får se snart...

Snygga Sofie förbereder maten. Vilken housewife hon kan bli!

Mina söta tjejer! Notera den snygga salladen som jag har skurit upp!

Till middag blev det pasta à la Sofie som innehöll kyckling, paprika, bearnaisesås och en massa ost. Till det serverades en fräsch grönsallad.

Efterrätten var nog det godaste jag ätit på länge! Jordgubbsparfait, som bara smälte i munnen! Mycket väl godkänt, Sofie!

No comments: