2011-07-23

En kväll med vänner

Jobbade 10-14 idag, lördag. Kände att jag verkligen behövde en kväll med goda vänner, god mat och massa skratt. Det fick jag. Min kompis Toan (vietnamesiskt namn och uttalas inte som ni tror) kom ända från Kalmar och Sofie kom över trots att hon jobbat hela dagen och jobbar tidigt imorgon, för att grilla och mysa med mig. Mina underbara vänner. Trots att regnet öste ner satt vi under vårt altantak, käkade god mat, drack rosé och öl, skrattade, tände ljus...

Efter middagen spelade vi Labyrinten två gånger under galna utspel och stora skratt tills vi tröttnade och satte på en skräckfilm istället. Insidious. Den var sjukt läskig. Jag skrek två gånger och kommer inte att våga sova i natt. En underbar kväll, som sagt.

Regnet öste ner, men korvarna klarade sig under taket!

Min vackra Sofie!

Så mycket mat! Grillbricka, grekisk sallad, hemgjord potatissallad, halloumi, grillad aubergine och champinjoner... Och ett tänt ljus!

Tugg, tugg...

Skratt, skratt!

Labyrinten, en klassiker!

Filmen spårade ut lite när den Darth Maul-liknande varelsen dök upp. Men jag gillade slutet!

No comments: