2011-07-08

Muffinsdrama

Idag hände en rolig men pinsam sak på jobbet. I morse packade jag ner en matlåda, en macka till frukosten och en muffins för eftermiddagsfikat. Dagen flöt på som vanligt och det var en ganska stressig dag. Jag fick besök av syrran som käkade lunch med mig i vårt lunchrum. När hon gått jobbade jag några timmar och det var varmt och kvavt. När jag väl gick på rast, tänkte jag på min muffins och hur gott det skulle bli att käka den. Men när jag kommer ut i köket är min muffins borta!

Jag vänder upp och ner på köket i jakt på den samtidigt som min 15 minuters rast tickar iväg... Sedan frågar jag mina kollegor som jobbar idag om de sett min muffins. Kan ni tänka er kundernas min när jag går fram och frågar kollegorna diskret med dämpad röst: "Har ni sett min muffins?". Man kan ju tolka fel... Ingen visste i alla fall och jag spenderade de resterande 7 minuterna av min rast med att dricka te och sura för att någon av mina kollegor har tagit min muffin. Resten av eftermiddagen gick åt att kasta misstänksamma blickar på sommarvikarien, som inte fattar något.

Till slut frågade jag syrran om hon tagit min muffins och fick svaret "Åt upp den T.T förlåj". ARGH! Jag ringde upp och skällde ut henne för att hon skämt ut mig för hela mitt apotek... Det var dagens muffinsdrama det!

Skulle kunna ha varit min muffins, men denna cupcake kommer från en fika med Sofie på Cioccolata, då jag fick reda på mycket smaskens, hehe.

No comments: