2011-07-14

What are words

Den här låten av Chris Medina har spelats sönder på radio och ni är säkert jättetrötta på den redan... Men jag tycker att historien bakom är fascinerande. Pojke träffar vacker flicka. Pojke blir jättekär och pojke och flicka börjar dejta. Pojke friar och flickan säger ja. Innan bröllopet, råkar flickan ut för bilolycka och blir förlamad. Men pojke älskar flickan så mycket, stannar kvar hos henne och lever i hoppet om att hon en dag blir helt frisk igen så att de kan gifta sig.

Ja, jag erkänner. Första gången jag såg videon och läste om deras historia bölade jag som en bebis och var tvungen att gå till badrummet och snyta mig. Ibland när jag hörde låten på min Spotify när jag cyklade börjar jag lipa. Nu tycker jag att det är mest fascinerande. Och jag undrar. Finns det en sådan stark kärlek? Kan man verkligen älska någon så mycket som Chris Medina älskar sin fru? Min mamma säger ja. Mitt hjärta vill också säga ja, men min hjärna säger nej. All skit, otrohet, sårande, hat, destruktiv kärlek i världen har gjort mig cynisk.

Men så ser jag den här videon och gråter lite till. Tänk om den där kärleken finns...

No comments: