2011-11-24

Jag flyttar!

Mitt andrahandskontrakt för min nuvarande lägenhet på Snickaregatan 29 går ut i januari och jag har lite halvhjärtat letat efter en central lägenhet i Linköping. Vill ju som sagt inte betala för mycket i hyra eftersom jag vill spara inför min flytt till USA men samtidigt vill jag gärna bo centralt. Haha, omöjlig kombination. Dessutom har jag alltid föräldrarnas hus som plan B, så jag har väl inte letat så intensivt.

Men nu har jag hittat ett perfekt ställe! På Snickaregatan 27, haha. En läkarstudent lade upp en annons på Blocket om sin lilla etta men jag hörde inget från honom. Men plötsligt ringde han i tisdags och sade att han hade fått 40 mailsvar på sin annons på en kväll, men han kände tjejen jag hyrde denna lägenhet av och att jag hade första tjing!Jag var där och kollade idag. Han är en härlig Piteå-kille och hans lägenhet är en riktigt härlig kill-lägenhet med badkar, kokvrå med dörr och en riktigt härlig stor platt-tv med högtalarsystem. Han hyr ut den möblerad för 2900 kr/månad. Score! 

Så efter februari 2012 hittar ni mig på Snickaregatan 27! 

No comments: