2011-11-07

Naffe, bloggaren

Kära läsare,

Har bloggat i typ 6 år nu. Började blogga på min gamla blogg 2005, när jag flyttade till Uppsala för att skriva av mig som rastlös och festande student. Bytte över till denna blogg 2008 för att skriva om min väg till utbytesåret till USA. Hade mycket läsare under året i USA och mindre när jag tillbaks i Uppsala som exjobbare. Läsarna kom tillbaka när jag började jobba på apoteket konstigt nog.

Livet som bloggare är upp och ner. Jag tycker ju att det är superkul att skriva om mina tankar och ta fina bilder och visa för er. Önskar att jag kunde skriva mer texter med djup, men känns aldrig som om jag har tid och ork. Synd, för jag tycker om att skriva. Men innerst inne är jag är väl som alla andra bloggare, en bekräftelsesökande narcissist. Men det är väl ok?

Många av er som läser brukar säga till mig "oj, vad mycket roligt som händer i ditt liv!". Men det är ju inget som bara "händer". Resor, shopping, spännande maträtter och underbara vänner kommer inte gratis. Jag lägger ner mycket tid och pengar på att få ha ett någorlunda spännande liv. Jag värnar om mina vänner. Jag sparar pengar. Jag planerar. Jag vågar vara spontan! Ni kan också om ni vill! Men som min kära mor säger "Ibland är det bara mat och kläder på din blogg!". Ja, ibland handlar ju inte heller mitt liv om så mycket mer än hur jag ser ut och vad jag äter idag.

Bloggen har faktiskt gjort mig till en bättre människa på ett sätt. Prestationsångest kallas det. Men det är en bra kick i baken på mig. Eftersom det känns som om jag har era ögon på mig varje dag, gör jag hela tiden mitt bästa. Jag vill så gärna visa er att jag tränar, att det går bra på jobbet och att jag har många vänner, vilket då leder till att jag anstränger mig lite extra för att ni ska bli nöjda med mig, vilket i sin tur leder till att jag har ett fantastiskt liv. Konstigt va?

Och när man får en sådan här varm och fin kommentar, så blir man så glad över att ha er, mina vänner och läsare! Tack fina Fatemeh!

Du är en KLOK tjej Naffe! Jag älskar din blogg. Hoppas du fortsätter med den jäätte jätte länge ;).
Här ser ni några av mina gamla headers:



1 comment:

Fatemeh said...

MEGA LIKE:). Du är bara så härlig!