2011-11-09

Jag stör mig på barn...

... Ouppfostrade barn. Eller egentligen är det väl kanske de ouppfostrade föräldrarna jag stör mig på.

Vi har ganska många barnfamiljer som kunder. Vissa är väldigt trevliga och barnen skuttar fram och säger hej redan innan man hinner hälsa. Vissa föräldrar säger till sina barn att hälsa om jag hälsar på dem. Vissa föräldrar hälsar knappt tillbaka och deras barn står bara där och stirrar som en fågelholk. Oförskämt!

Jag var själv ett blygt barn, så jag förstår blyghet. Men jag kräver inga skutt och kramar, jag tycker bara att det ligger i ens uppfostran att lära sig att hälsa på vuxna i alla fall. Barn är ju som oskrivna blad och föräldrarna måste ta sitt ansvar för att barnen blir respektfulla individer. Vad tycker ni?

Jag ska i alla fall lära mina barn att respektera vuxna och åtminstone hälsa på dem. Hitler-mamma kommer jag att bli...

Mina barn ska inte se ut såhär när någon hälsar på dem:

No comments: