2012-01-04

Nyårslista 2012

Nu kommer nyårslistan för 2011!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag fick en magisterexamen. Jag blev legitimerad apotekare. Jag fick min första fasta anställning med grym ingångslön. Gick på mitt första bröllop.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Hmm, Facebook-bekanta. Läskigt!
Dog någon som stod dig nära? En av mina favoritfarbröder som bor i Vietnam.
Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? 14 jan - min examensdag! 18 jan - första gången Anthony kom till Sverige! 1 april - åkte till Prag för första gången och hängde med J&J! 29 juli - praktiken slutade och jag åkte till USA för semester! 5 september - blev jag fast anställd apotekare! 5 oktober - Paris med Sofie för att hälsa på Elena. 2 december - Anthony kom till Sverige för andra gången!


Vad var din största framgång 2010? EXAMEN och fast jobb (kan inte tjata nog!) efter 6 års studier. Mitt förhållande! Kan ni fatta att vi lyckats?

Största misstaget? Jag gjorde ett misstag som gjorde att jag nästan förlorade Anthony.
Bästa köpet? Så många bra köp! Men resor är alltid det bästa jag kan köpa till mig själv.
Vad spenderade du mest pengar på? Resor och skämma bort mina nära och kära.
Vilka länder besökte du? Tjeckien, USA, Frankrike

Gjorde någonting dig riktigt glad? Min pojkvän, min familj, mina vänner. De vanliga, haha.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? Adeles sorgliga låtar, Danza Kuduro - Lucenzo, Om sanningen ska fram - Eric Amarillo... 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare. Fast jag är ju typ alltid glad.
Vad önskar du att du gjort mer? Spara pengar... Men man är ju bara ung en gång!
Vad önskar du att du gjort mindre? Har varit en bitch mot min stackars pojkvän och en surbulle mot min stackars mor. Förlåt! Man är alltid värst mot dem man älskar mest.
Har du varit sjuk eller skadat dig? Några förkylningar typ.
Blev du kär i år? Mer och mer kär i A.
Favoritprogram på TV? Kollade inte så mycket på tv. 
Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Jag fick våfflor till frukost, god middag och tid med familjen.
Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Önskade mig inget särskilt men fick diamantring och armbandsur. Fina grejer.

Något du önskade dig men inte fick? Att få spendera min födelsedag med A. 
Hur tillbringade du julen? Tillsammans med familj och A. Fantastiskt.
Bästa boken du läste i år? Har ju faktiskt läst en del böcker i år (vilket var förra årets nyårslöfte!)... Men jag gillade Den stygga flickans rackartyg av Mario Vargas Llosa och Johan Ajvide Lindqvists böcker.
Största musikaliska upptäckten? Adele.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Frid och fröjd på hemmafronten, ett häftigare jobb, mer resor... Men nej, jag är nöjd ändå.
Hur skulle du beskriva din stil år 2010? Propert, jag är ju en kvinna med jobb nu. 
Den bästa nya personen du träffade? Vissa damer på mitt apotek, ni vet vilka ni är! Jag är även glad att jag fick lära känna A's roomies flickvän Semper som visade sig vara en fin vän.


Har du några nyårslöften? Spara väldigt mycket pengar år 2012. Göra det där ekvivalensprovet för att bli farmacevt i USA.

1 comment:

Anonymous said...

What a wonderful year, this 2011. If the world will not end in 2012, I am sure it will be even greater. Should the world end, well, at least, we had fun until now!