2012-01-15

"Man ska alltid ha ett plan i bakhuvudet!"

... Sade min brittiska, smått excentriska men alldeles underbara gymnasiematte- och fysiklärare Steve Bater. Han menade en plan förstås. Jag gillar att planera. På söndagar brukar jag planera min kommande vecka med aktiviteter och träning. Jag brukar planera vad jag ska ha på mig genom att kolla på vädret och temperaturen. Jag planerar mitt liv, helt enkelt! Ikväll omkullstörtades en stor plan.

Satt framför datorn hela kvällen och läste info om FPGEC. Hade ju tänkt att göra det där FPGE-provet i september. Jag antog att provet skulle anordnas april och september 2012, eftersom år 2011 hade det varit april och september. Men tji fick jag! NOVEMBER 2012. Jaha. Ok, jag får mer tid på mig att plugga. Men då ses jag och Anthony 2 veckor i mars, kanske 1 vecka i sommar (om han får semester) och sedan blir det inte förrän november... Fan.

Långdistansförhållande som dessa suger koballe.

No comments: