2012-01-27

My new crib!

Vilken dag! Min enda lediga dag innan en 8-dagars arbetsvecka sätter igång. I går natt somnade jag klockan 3, vaknade klockan 8 för att skypea med min älskade Anthony och och somnade om igen runt klockan 9. Gick upp klockan 12, käkade lunch med mor och sedan sattes det igång. Har ju inte så mycket att packa eftersom allt fortfarande är nerpackat från förra flytten, tack och lov. Så idag gick det snabbt och smidigt med stor hjälp från min mor som sprang, bar, gick i trappor och var hurtig som bara mammor kan vara. Sedan 2005, då jag tog studenten har jag flyttat 9 gånger. 9 gånger på 12 år... Fy, vad jag hatar att flytta. Kommer att bli så underbart att få bilda ett eget hem med Anthony, den dagen jag flyttar till USA. Han har redan börjat kolla på hus...

Men nu har jag som sagt flyttat in till Snickaregatan 27, där jag ska bo till och med augusti. Passar mig att bo i andrahand, eftersom jag inte riktigt vet vad som händer i höst... Min trevlige hyresvärd som är läkarstudent har åkt till Sydafrika för sin forskningstermin. Här ser ni lite bilder och ni är självklart välkomna för att kolla film, hänga och mysa. Omflyttningsfest kanske?

Härligt med ett fräscht badrum med badkar!

Vardagsrumsdelen, med maffig tv och ett skepp och Bobban på varsin vägg

Här kommer jag ha många filmkvällar!

Kontorsdelen, här ska det pluggas
för FPGEE! (Den stationära är hans)

This is where the magic happens! Eh...

Ännu ett pyttelitet kök!

Min lille katt sneglar på vietnamesiskan

Här ska jag stå varje morgon och välja...

Inflyttningstulipaner från min kära mor!

Skeppet är handbyggt av killens far - kolla detaljerna!

Mina stackars kläder trängs nu i
hallgarderoben och byrån!

Bilder som påminner mig om alla glada stunder i livet...

No comments: