2012-01-30

FPGEC application, so far...

Jag har kämpat med FPGEC (Foreign Pharmacy Graduate Examination Committee)-ansökan nu på sistone och jag tror att jag håller på att bli klar! 
FPGEC Certification-ansökan ska innehålla: 
    • rätt ifylld ansökan (som vidimeras av notarius publicus)
    • kopia på min apotekarlegitimation från Socialstyrelsen
    • 2 passfoton 
    • vidimerad kopia på körkort
    • en check på $800
Man ska ju även skicka in dokument till ECE (Educational Credential Evaluator) för att få sina kurser godkända som ekvivalenta. Denna ECE-ansökan ska innehålla:
    • ECE-ansökan från deras hemsida
    • avgift på $95
    • kurslista med betyg (på svenska och översatt till engelska)
    • examensbevis (på svenska och översatt till engelska)
Nu behöver jag bara boka in en tid med Linköpings notarius publicus och få mina ansökan underskriven och mina kopior vidimerade. Sedan är det bara att sätta sig ner med boken och repetera hela apotekarprogrammet plus lite annat som amerikanska pharmacists ska kunna också... Håll tummarna för mig! Siktar ju på att göra provet i november 2012!
Mmm, längtar tills jag får ta mig igenom den här boken!

No comments: