2012-01-15

Söndagsångest

Varför är alltid söndagskvällen som värst? Jag lockade håret, sprutade lite av Diors J'adore på mig och kände mig glad och tillfreds med livet. Sedan skypeade jag lite med A som var lika glad och mysig som vanligt. Men plötsligt kände jag bara en sådan ångest. Tänkte på min lilla familj och hur det ska gå med alla. Tänkte på det jävla ekvivalensprovet och hur det ska gå med det. Tänkte på mitt förhållande och hur det ska gå med det. Tänkte på det stora, flummiga som kallas för framtiden och hur det ska gå med allt...

Erica har rätt, söndagar är de värsta ångestdagarna. Men varför? Egentligen ska man tänka på att en ny vecka betyder nya möjligheter för att nå sina mål och drömmar. Försök och tänka så istället, mina vänner! Ha en underbar ny vecka! 

Nu kör vi! 

No comments: