2012-11-02

God morgon!

Gick upp när A åkte till jobbet kl 8. Har fått i mig lite yoghurt. Sitter nu och pluggar. Det är bara 1 vecka kvar till provet nu och det känns för jäkligt. Det känns som det är för mycket att kunna utantill och jag kommer aldrig att få in allt tills nästa fredag. Men det är bara att plugga på. Som sagt, klarar jag inte provet får jag göra om det i april. Surt, men sant. 

I morgon (på en lördagsmorgon!) ska jag gå upp kl 06.30 för att vara på plats klockan 7.30 och göra TOEFL-testet. Det är ett engelskaprov som måste göras i USA för att jag ska få FPGE-certifikatet. Lika bra att göra det nu, så om jag klarar FPGE-exam så har jag det gjort och kan få FPGE-certifikatet direkt. Det ska nog gå bra, men det kommer att ta en hel morgon (4 timmar!)...

Kikade in på min gamla gymnasiekompis Linneas blogg. Hon och hennes kille Christian är i Lawrence, Kansas och det verkar som de har det så mysigt. I och med att de båda är svenska så gör de verkligen allt en turist gör och de verkar hitta på så mycket "amerikanskt". Det känns som om när jag är här så är jag bara i A's vardag och då händer det inte så mycket, eftersom han jobbar så mycket och är trött resten av tiden. Sacramento är ju inte så roligt heller, men det kan väl ändå inte vara tråkigare än Lawrence, Kansas? Sedan är jag inte så påhittig längre verkar det som. Tråk-Naffe. Men jag hade i och för sig mitt roliga när jag var student här. 

Frukost - relativt svensk

No comments: