2010-01-06

Room 501 - day 2

Lång dag... Var på sjukhuset 12-19. Somnade på tunnelbanan hem. Men morfars status är densamma. Han är svag och mår illa ofta, men äter bra och verkade lite piggare idag. Han lyssnade uppmärksamt på nyheterna jag läste honom och tittade till och med lite på fotona jag satt upp. Fyra gamla vänner hälsade på idag och som alla tyckte att morfar såg så bra ut. Men vad säger man? Till middagen började illamåendet komma tillbaka och det gjorde så ont i mig att se honom lida. Man är så maktlös. Men med lite antiemetika så kunde han äta middagen utan problem. Jag är så stolt över min kämpande morfar.

Såg My sisters keeper idag när morfar sov och bölade som en idiot. Läkaren trodde att jag grät på grund av min morfar och såg beklagande ut. Kunde lika gärna vara tårar för morfar. Underbar film om familjekärlek och döden. Men fick mig att grubbla mycket.

Tänk om jag går in rum 501 en dag och morfar är borta?


Min morfars bokhylla. Så mycket fina bilder på hans stora familj. Så mycket kärlek!


Min coola morfar har Corona-solbrillor. Hur coolt är inte det?


Morfar är hängiven filatelist.

No comments: