2011-03-13

Söndag morgon...

Det regnar i Uppsala. Släpade mina väskor (varför har tjejer alltid så sjukt mycket packning?!) från Ekonomikumparken till stan för en brunch med söta Lisa. Brunchen blev en lunch med skvaller på Cupido. Det var så mysigt och jag blev förvånad över hur cool Lisa är.

Jag blir så imponerad över hur olika mina singeltjejkompisar kan vara. En är förkrossad över att hon är singel, en ligger runt så mycket hon kan, en tror at hon kommer att vara ensam resten av livet... Men Lisa är fantastisk. Hon är liksom varken särskilt glad eller ledsen över det, utan hon går vidare i livet. Hon verkar så trygg med sin självrespekt och självinsikt. Ibland blir man så trött på att singelkompisar antingen inte respekterar sig själv eller måste ha ständig bekräftelse. Ni är starka, unga, vackra människor. Kärleken kommer i sinom tid, oftast när man minst anar det. Det är bara att leva sitt liv och uppskatta att man får fokusera på sig själv 100% när man fortfarande kan. Man har hela livet på sig att fokusera på partner och familj, men nu är det verkligen ER tid. Livet är så mycket mer en ett tryggt förhållande. Skaffa en utbildning, hänge dig åt ditt intresse, lär dig segla, festa med vännerna, res! Sånt man knappt kan göra när man har partner eller familj. Vi är så jävla unga!

Är ledsen i ögat att jag inte tog någon bild på min fina vän. Men ni känner ju min fina Lisa. Är stolt över dig vännen!

Nu sitter jag på Coffeehouse by George vid stationen och väntar på min buss som går om en timme. Latte och blåbärsmuffin. Ska bli så skönt att kunna träna nästa vecka...

No comments: