2011-03-28

The Power of the Heart - Peter Gabriel

Min kära barndomsvän som nu bor i Atlanta skickade mig den här låten idag och uppmanade mig att kämpa på med mitt distansförhållande. Fick gåshud, så bra är den. Lyssna på texten. Tack Mimmi, du är underbar!

Det är helt fantastiskt att så många av er, mina vänner, som aldrig träffat A eller kanske knappt träffat mig på sistone, stöttar mig och vårt distansförhållande med era värmande och visa ord. Tack för att ni övertygar mig när jag inte orkar, vågar eller vill tro på kärleken. Tack mina vänner, ni är underbara!

... Everybody says love makes the world go around
I hear a bubbling and I hear a sound
Of my heart beating and I turn around
And find you standing at the door

You know me, I like to dream a lot
Of this and that and what is not
And finally I figured out what was what
It was the power of your heart

You and me we sweat and strain
The result is always the same
I think somehow we're in a game
The power of your heart
The power of your heart...

2 comments:

Marie said...

Naffe! Precis precis hemkommen från USA. Trött som få men så lycklig! Jag gillar det där landet;)

Naffe said...

Marie Marie! Du måste berätta allt! Maila mig! Vad gillade du bäst? Vad gillade du sämst? Kram min vän