2011-03-27

How are we making this work?!

A måste ha känt på sig att vi pratade om honom, för han vaknade bara några minuter efter jag bloggat och vi skypeade tills nu. Vi har haft ganska många allvarliga "talks" på sistone och ikväll blev det ännu ett jobbigt. Mycket har varit att jag känt mig osäker på oss, vilket han har tagit all skit för. Vårt förhållande är bara så svårt ibland, ska ni veta. Ni vet ju själv: inga kramar, inga kyssar, ingen närhet, INGEN POJKVÄN, på flera månader... Jag frågade honom: "How are we making this work?!" och han svarade med de här smileysarna.


Enligt honom så består vårat år av 300 dagar av den första raden med smileysar: regnmoln, emo-stunder och sarkasm eftersom vi blir irriterade och frustrerade på varandra och situationen. Men de andra 65 dagarna på året består av: nöjd smiley (syns inte här), leende smileys, kärlek, solsken och en skrattade smiley (syns inte heller). Då är dagarna nästintill perfekta, enligt honom.

Och det är tanken på hoppet om att en dag få ha 365 perfekta dagar (smileysar på den andra raden) med mig, som gör att han fortfarande försöker "make this work". Han är så pedagogisk, min pojkvän. Så, nu vet ni hur vi klarar det här. Det är för att han kämpar som fan för oss. Min kärlek.


2 comments:

Fanny said...

Oh Naffe,
det där är ju bara sjukt romantiskt! Du har verkligen hittat en fantastiskt kille. Jag har nu varit i mitt distansförhållande i 3 år med Jez från australien. Och tro mig, det är värt varenda tår och verenda ensam natt när ni väl får se varandra igen. Kärleken övervinner allt, bara om ni försöker. Lycka till <3

Naffe said...

Oh Fanny, tack för din fina kommentar! Det är så underbart att höra att du och Jeremy har varit ihop i 3 år, trots stora hav emellan er... Tror på er också, han verkar underbar! Njuuuut nu av tiden i samma land ;) Kram min fina