2012-05-07

Äntligen plugg!

Idag satte jag mig ner med CPR-boken och började kika på en checklista på vad jag behöver plugga på inför FPGEE. Provet är ju inte förrän november, men det är ju dags att börja skumma igenom vad det handlar om. Det är mycket. All kemi och allt grundläggande från fysiologi till bioekvivalens. Mycket är repetition dock, men det är inte mycket jag minns från åren i Uppsala... Men det är bara att sätta igång. Om jag får till 2-3 intensiva pluggpass i veckan, så fixar jag nog det. 

Satte mig i stadsbiblioteket idag efter jobbet och försökte läsa lite. Höll på att somna flera gånger. Men det som är bra med att jag blivit iPhone-lös i några veckor är att jag inte kan blogga, kolla Facebook och chatta/smsa med folk när jag sätter mig ner med boken. Bra kämpat, Naffe!

3 comments:

Marie said...

Tror att många av oss skulle må bra av en riktig genomgång ibland, tänk vad mycket man hinner på fem år liksom.

Naffe said...

Ja, jag kommer inte ihåg någonting känns det som just nu... :/

Marie said...

Det kommer det kommer, du kommer att vara så nöjd med dig själv när du är klar, kom ihåg det när det är tungt. Btw så har vi samma mobilstatus du och jag just nu, vad gjorde man innan smartphone!?!