2012-05-09

Gnällspikar

Idag har varit en grå och gnällig dag. Kunderna var gnälliga, vilket ledde till en gnällig Naffe. Ond cirkel. Droppen kom när en riktigt sur kärring kom in, hälsade inte på min glada hälsning och medan hon betalade för sin Treo klagade hon på att det hade blivit hela 7 kr dyrare och att hon aldrig skulle komma tillbaka till vårt apotek. "Jaha, bra." och ett leende fick hon som svar av mig när hon gick. Suck. Vissa människor.

Men nu är jag äntligen hemma efter en lång dag. Idag blir det vilodag efter 3 dagar träning. Ska laga till en dansk fläskstek och avnjuta den med lite pressad potatis och massa ångkokta grönsaker. Ser det inte gött ut? Jag älskar kött. Om det blir bra ska jag laga detta åt Anthony. Han, om någon, älskar kött. Han älskar nog kött mer än vad han älskar mig, haha.

Dansk fläskstek

No comments: