2012-05-10

JEANS

När jag var tonåring (OMG, för 10 år sedan...) och gick på högstadiet hade jag ett galet gäng som jag umgicks med. Vi gick alla ut med bra betyg trots att vi hittade på en massa konstiga saker som att klistra upp en gaffel på rektorns dörr (fråga inte) och låtsasrökte på eftersom vi var "ippies". Vi var ganska ökända, men lärarna älskade oss och de "populära" tyckte att vi var roliga. I åttan gjorde vi en thriller när vi hade Bild och form. Vårt "produktionsbolag" döpte vi till JEANS (Jack, Emelie, Amanda, Naffe, Sofie) och det var i samband med den filminspelningen som det var första gången jag träffade Jocke. We go way back med andra ord.

Efter högstadiet och gymnasiet splittrades JEANS åt olika håll, även om vi lyckades få till dejter några gånger per år på homecoming-helgerna då alla var hemma och hälsade på föräldrarna. Denna helg är kära Amanda i Lkpg på konferens och vi ska alla luncha i morgon. Det är mysigt att träffa sina barndomskompisar. Man faller tillbaks i sina roller så snabbt även fast tiden har gått och vi alla har växt upp. Men jag ser fortfarande tillbaks på den tiden med ett stort leende. 

En underbar bild på oss från min födelsedagskryssning! (Vet inte vad Lisa och Drugen gör dock...)


Amanda och Jack, haha...


No comments: