2010-02-13

23 år ung

När jag steg ut genom ytterdörren på min 23års-dag sken solen på mig och det var 19-gradigt ute. Jag gick the walk of shame i min kjol från gårdagens festande till bilen och kände solen värma hela mig, utifrån och in. Fick en lång mysig kram och iväg åkte jag med vindrutorna neddragna och vind i håret. Snittade 100 km/h och såg vidsträckta gröna ängar och till vita snötäckta berg i horisonten. Doften av vår låg i luften. Mitt 23:e år kunde inte ha börjat bättre.

Min födelsedagsmiddag på No 1 Buffet var mysig och mättande. Jag åt sushi och sea food som en gris. Efter middagen gick hela familjen på Tet Fair, som är en marknad och nöjesfält för Kinesisk Nyår-firare. Myspys.



Sedan var jag, Spanjorskan, Tysken och Mexicano på en frat party på en hookah lounge. Det var packat med folk, sjukt svettigt och varmt på grund av alla hookahs och dålig musik (mexican border som Mexicano uttryckte det). Men vi hade sjukt roligt ändå och kvällen slutade med att vi fyra satt hos Spanjorskan och pratade om allt möjligt till klockan 5 på morgonen. Vänner...



Nu skiner solen fortfarande varmt, men jag ska krypa ner i min sköna säng och ta en tupplur. Jag och Spanjorskan ska kanske åka till SF ikväll och festa på en Mardi Gras fest.

Tack för alla grattishälsningar, kära ni. Känner mig så älskad trots att ni är långt bort. Jag känner på mig att det här året kommer att bli ett bra år.

2 comments:

Anonymous said...

Grattis i efterskott och GOTT NYTT ÅR.
Chuc em nam moi luon luon dc manh khoe va vui ve/Chi T

Naffe said...

Can on chi va chuc chi nam moi vui ve, manh khoe, khong co ghe! hihihi, min mamma chuc mig alltid det! ;)
Kramar!