2010-02-10

Mainsail, jib, tiller...

Jag och Spanjorskan har haft en underlig dag. Vi satt som två zombies på våra lektioner, käkade alldeles för mycket lunch med Mexicano och Tysken och åkte sedan till Sac State Aquatic Center för vår sailing class. Först hittade vi inte adressen på GPSen, sedan när vi väl fått instruktioner från Mexicano satt vi fast i bilkö i 40 min!! I bilkön fick vi till råga på allt höra att Naughty Gras biljetterna var utsålda!! Fan.

Vi kom nästan 1 timme sen till lektionen. Men som tur var var alla andra lika sena. Vi fick lära oss hur man riggar en sailing boat och lite säkerhetsgrejer. Tråkigt men nödvändigt. Det var typ det vi hann med... Elena var sen till hennes hair dresser och jag var sen till min dejt trodde jag. Men han skickade ett meddelande att han var tvungen att jobba över ikväll och vill luncha imorgon istället.

Så nu sitter jag här och har mycket me-time. Ska väl tvätta idag och kanska ställa mig på löpbandet... Kanske.

No comments: