2010-02-25

Love pill

Har nyss pratat färdigt med mamma på skype! Fattar inte att hon kommer hit på tisdag! PÅ TISDAG! Hon kommer att stanna i en månad nästan. Blir skönt för henne att komma bort från snöstormen och njuta lite av sol, palmer och vietnamesisk mat!

Lyssnar på John Mayer och tänker på en viss kille. Hade ett långt, ärligt och öppet samtal igår för första gången på år. Visste inte ens att killar kunde vara så ärliga. Det var riktigt fint. Och jag insåg till min förskräckelse att jag började gilla den här killen som var så ärlig med allt...

Många har varnat mig för att bli kär här. Det blir ett väldigt jobbigt distansförhållande då, med hundratals mil mellan varandra. Men de killar jag dejtat här har jag inte känt något speciellt för. Det har varit gulligt, trevligt alternativt mysigt. Men aldrig mer än så. Och så fort jag berättar för dem att jag inte bor här utan bara är här temporärt, så försvinner förhållandepotentialen. Man kanske ska låtsas att man är amerikan? Tyvärr så avslöjar svengelskan mig...


Känns som om jag har tagit ett av de här kärlekspillrena.

No comments: