2010-02-23

Med ett litet leende på läpparna...

Tack för era värmande ord och omtanke. Det är oerhört uppskattat, ska ni veta. Jag är ganska ok nu. Det känns bättre idag och det kommer att bli lite bättre för varje dag. Idag har jag lett, skrattat, pluggat och varit med vänner. Livet går vidare konstigt nog.

"När Gud stänger en dörr öppnar han ett fönster" har jag fått höra många gånger. Jag vet inte hur stark min tro är, men tycker att det stämmer bra med livet. Ibland när allt känns skit och molnen hopar sig, så ser man plötsligt en solstråle som gör att man orkar gå vidare. En älskad person har lämnat oss i sorg, men två andra älskade personer kanske återfinner varandra i den sorgen. Livet är bra underligt.

Idag fick jag höra detaljerna. Han gick bort på samma sätt som han levde sitt liv. Med ett litet leende på läpparna. Var han än är nu, så är jag säker på att han skänker glädje och kärlek till sin omgivning så som han gjorde i livet. Det är fint.


No comments: