2012-09-18

Äntligen redo!

Ni kanske undrar vad som har hänt med mig som sitter här och lägger upp bild efter bild på inspiration till vårt bröllop? Ni kanske undrar om jag har blivit en Bridezilla? Ni kanske undrar "Vem är du och vad har du gjort med Naffe?"...

Ja, mina kära vänner, jag vet inte vad som har hänt. Men det hände något de två veckorna då Anthony var här i Sverige. Plötsligt blev det bara helt självklart att jag skulle gifta mig med honom. Jag känner mig redo att slå mig till ro med mannen i mitt liv helt enkelt.

Jag måste erkänna att när han friade i mars och när jag var där i juni och kollade på bröllopsställen, kändes det fortfarande inte helt självklart. Jag var lite motsträvig, fortfarande fundersam och ville skjuta på bröllopet - trots att jag älskade honom lika mycket då som nu.

Men plötsligt bara hände det. Nu ser jag fram emot den dagen vi ska bli "husband & wife". Jag är redo helt enkelt, det var jag inte förut. Man måste vara redo. Man måste känna innerst inne att man är klar med vilda fester, galen shopping och snygga pojkar. Att man vill ha tvåsamhet, känslan att lita på någon, någon att pussa på och komma hem till efter en lång dag på jobbet... Och det är jag redo för.

Nu återstår bara själva visumsökandet och bröllopsplanerandet. Det kanske tar död på oss innan vi gifter oss... Haha.

Gillar ni min bröllopsblogg? Like or dislike?


No comments: