2012-09-06

Min älskling

Igår fick Anthony äntligen resultat från sin radiologist. Tydligen har de sett en "abnormality" i hans arm, samma ställe där de opererade i våras. De ska ta ett ultraljud för att se läget och bestämma sig för om de ska operera igen. Om tre månader ska en MRI göras igen.

Stackars älskling. Han är så trött på detta. Eftersom jag läst mycket om hans tillstånd har jag alltid haft i bakhuvudet att det kommer att komma tillbaka, då det är mer än 50% risk för det. Men vi hade ändå hoppats att han skulle bli friskförklarad denna gång, 6 månader efter första operationen, i alla fall.

A frågar mig alltid "do you still want to do this?" när han får dåliga besked om sin hälsa. Och han blir alltid så överraskad och glad över att jag fortfarande vill gifta mig med honom. "The logic and intelligent way would be not to marry me because you know my condition" sade han idag. Dumheter. Älskar man någon lämnar man inte denne när de mår dåligt.

"In sickness and health", som man säger.

No comments: