2010-06-29

Hur svenska killar klär sig

Kommer ni ihåg mitt inlägg om amerikaner och deras klädstil? När jag satt på Santinis och spanade på folk insåg jag att det finns några lite irriterande punkter hos svenska killar också.


Väldigt, väldigt, väldigt korta shorts. Jag vill inte se hela ditt paket varje gång du korsar benen!


Skinny jeans kallar amerikanerna dessa. Normala jeans kallar vi det. Svenska killar bär enbart snortajta jeans som avslöjar allt. Jag menar ALLT.


Rutig skjorta. Ni kanske inte tänkt på detta. Men tänk på detta nu när ni sitter på bussen eller på stan. Alla svenska killar jag träffade i USA hade rutig skjorta på sig. Alla svenska killar har rutig skjorta på sig.


Inte klädsel men en trend. Svenska killar gillar att vara "bruna och fräscha". Brun är bra, rödbrun eller "jag har bara desperat pressat och pressat"-brun är inte bra.

No comments: