2013-08-15

Dagarna går...

Det känns som om dagarna bara går och går. Världen fortsätter att snurra trots att jag går här i min bubbla. När jag var ute med Sofie igår kväll insåg jag hur mycket jag saknat världen utanför. För en sekund önskar jag ibland att mitt liv var ansvarslöst och fritt som de flesta unga jag känner. Att ens största undran är var man ska festa i helgen, var man ska resa härnäst, vem man ska käka middag med i kväll... Men så är inte mitt liv just nu och det är ingen idé att sitta här och hänga läpp!

Idag har jag som vanligt haft fullt upp med bestyren här hemma. Fick lära mig att laga bún riêu, en vietnamesisk nudelsoppa med krabbspad, tomater, friterad tofu och räkbullar. Det var väldigt många moment men det var inte så svårt som jag trodde och det blev så gott. Var barnvakt åt Leon i några timmar medan syrran var på stan. Jag och brorsan hjälptes åt att klippa gräset, trimma häckarna och plommonträdet. Har nu även bäddat i svärmors rum och bytt alla lakan i min säng. Dagarna går verkligen fort här hemma.

Brorsan (i sin snygga trädgårdsmästaroutfit) fick klippa framsidan och jag baksidan!

Min egenlagade goda bún riêu!

No comments: