2013-08-12

"Ledig"

Vem sade att det var skönt att vara ledig? Den enda avslappnande jag gjorde idag var att sova till kl 11, hehe. Sedan har det varit full rulle hela dagen. Städade mammas rum åt henne och organiserade i hyllorna och skåpen. Dammsög. Sedan kom lille söte Leon och jag fick en lekpaus. Men den varade inte länge då jag skulle följa med mamma till vårdcentralen för att ta bort hennes dränagepåse. Det var riktigt jobbigt och smärtsamt att se på då sköterskan drog ut en minst 20 cm lång slang ur mammas bröst. Det såg ut att göra riktigt ont men nu mår mamma mycket bättre när hon slipper den hemska påsen som hon var tvungen att bära med sig överallt. På onsdag ska vi tillbaks till kirurgen som ska kolla på operationssåret. Ett steg mot rätt riktning!

Efter vårdcentralen jobbade jag i trädgården i timmar. Rensade i rabatterna under mammas direktiv och skurade bort mossa från våra stenplattor på marken. Vissa ställningar var värre än yoga och rygglyft, jag skojar inte! Men nu är det gjort och jag är glad att kunna hjälpa föräldrarna det lilla jag kan innan jag åker. Nu ska jag ta en lång dusch och sedan vila ryggen... Har några projekt kvar innan gästerna kommer på söndag!

Käkade världens godaste mellanmål idag: grekisk yogurt med blåbär och honung! Ny favorit!

No comments: