2013-08-14

Action!

Idag var det lite action för mig i alla fall. Åkte till tandläkaren ungefär kl 10 och fick höra att jag har fina tänder, några början till hål men inga som växt dem senaste åren. Har faktiskt blivit duktigare på tandtråd och tandborstning (älskar min eltandborste!). 

Fina tänder har jag i alla fall!

När jag väl var på stan fick jag en massa ärenden gjorda. Jag lämnade jag in min engångskamera jag fick av mina goa kollegor för framkallning. Gick ner till mitt kära gym och sade upp mitt medlemskap (sad face...), men får träna till och med slutet av september. Hann även in på Swedbank för att betala intervjuavgiften till amerikanska ambassaden och diskutera utlandsöverföringar med en ganska inkompetent kärring (jag har INGEN aning, du får höra med Skatteverket! som svar på alla frågor). "Vadå, har du ingen internetbank, eller?" var hennes första kommentar när jag bara hade hunnit yttra "jag vill göra en betalning till ett bankgiro-konto...". "HALLÅ, JAG GÅR JU TILL DIG FÖR ATT JAG MÅSTE HA ETT FYSISKT KVITTO, EFTERSOM INTERNETUTSKRIFT INTE ÄR GILTIGT FÖR DEM", sade jag inte, men hade väldigt stor lust. Vissa människor bör inte få jobba med människor... 

Efter alla ärenden på stan och efter att ha släpat tre tunga kassor från Hemköp till bilen åkte jag hem och hämtade mamma för att skjutsa henne till kirurgen. En sjukgymnast gick igenom mammas armövningar med henne igen och en sköterska kollade på mammas operationssår och sade att det såg jättebra ut. Ingen vätskeansamling, ingen inflammation, inga blåmärken! Det är en lättnad för oss och mest för mamma att höra att operationen gått så bra och ärret läker så fint. Vi får svar från patologen om resultatet från operationen om 6 veckor. 6 långa veckor... Vet inte ens om jag är här då.

Så här såg det ut när vi kom hem från sjukhuset...

Solsken, regn och hagel på en och samma gång! Vädret har blivit knäppt...

Det kom mycket hagel, ser nästan ut som snö, usch...

När mamma och jag kom hem från sjukhuset satte vi igång i köket och jag hjälpte mamma laga mat. Sedan tog jag en liten tupplur innan jag åkte ner på stan och käkade middag med min kära Sofie. Det blev gamla goda Platens! Vi satte och pratade verkligen 3 timmar i sträck. Kommer att sakna henne en massa när jag flyttar. Men tur nog har vi Facetime! 

Förrätt: vitlöksbröd med aioli

Varmrätt: Entrecôte med pommes, bearnaisesås och örtsmör

Efterrätt: jordgubbar med vaniljglass och grädde (vi två tjockisar delade!)

No comments: