2013-08-13

God middag!

Men vad är det för fel på vädret hör ni? Vaknade och sade till mamma "åh, vilket fint väder, kanske ska tvätta lakan idag?". Big mistake. På bara 3 timmar har det hunnit komma två stora regnskurar och en hagelskur. Mycket märkligt. Får nog be A och hans mamma att ta med höstkläder...

Idag klämmer jag in en lunchblogg för ovanlighetens skull. Så här dags brukade jag gå på lunch på jobbet och då brukade jag hinna med en lunchblogg. Inte för att jag har något spännande att förtälja...
Vaknade sent som vanligt (men måste nog skärpa mig nu...) och hängde tvätt, käkade lite brunch med mamma och har börjat röja upp i mitt rum. Måste göra lite plats i garderoben för älsklingen och samtidigt planera lite inför vad jag ska ha med mig i flytten.

Har börjat ordna med papper till Skatteverket då man måste anmäla flytt till utlandet en vecka innan man åker. Har även sagt upp mig från Akademikernas A-kassa och Sveriges Farmacevter. Måste prata med någon på Swedbank om hur det går till att överföra en stor summa pengar till mitt framtida konto i USA. Någon som vet? Något mer man behöver tänka på inför en utlandsflytt? Behöver man flyttanmäla?

På tal om min älskling, skypeade med honom en snabbis i morse och han ser då alltid till att påminna mig om hur vacker och bra jag är. Han är verkligen min klippa i detta kaos. Love you, baby.


No comments: