2013-08-06

På väg

Sitter på bussen till Göteborg. Imorgon är det hälsoundersökning hos Kungsportsläkarna. 2600 kr för att ge blodprov, göra lungröntgen och för att förhoppningsvis få ett brev till ambassaden som bekräftar att jag är frisk och får flytta till USA (för amerikanerna är ju så friska...). 

Men innan dess ska jag mysa med vänner. Albin möter mig på stationen och vi ska ta båten ut till Kössö där vi ska mysa med Maja och hennes bebis hela dagen. På kvällen sluter Majas man Tobbe och vår vän Helen upp efter de jobbat klart. Blir så mysigt. 

Imorse gav jag min mamma en stor kram och massa pussar när jag sade hejdå. När jag träffar henne på torsdag kommer hon att vara nyopererad, ha ett bröst och många lymfkörtlar mindre och förmodligen ha sjukt ont. Stackars mamma. Skicka gärna henne en liten tanke imorgon bitti, då operationen är. 

Måste tänka på annat för att inte gå under av oro. Så ska leka med bebis hela dagen idag. För så är ju livet. Människor dör och människor föds. Livet går vidare. 

No comments: