2013-08-09

Housewife outta control!

Nu har jag sprungit färdigt! Det blev 5 km på 35 minuter, ungefär lika långsamt som vanligt. Får försöka öka tempot till nästa gång. Men det var så svalt och skönt ute och härligt att rensa hjärnan lite.

Idag vaknade jag inte förrän kl 11 och käkade lunch direkt. Hehe, än så länge klagar jag inte över att vara tjänstledig. Sedan försökte jag städa ur vårt gästrum till Anthonys mamma (dem kommer nästa söndag!), men med mindre framgång... Var bara så rastlös. Istället åkte jag och pappa och handlade mat och sedan har jag lagat mat hela eftermiddagen.

Mamma lärde mig göra en stuvning med snäckor som vi fick av en vän som varit på västkusten, plantagebananer, tofu, bacon och gurkmeja (det gula). Konstig kombi, va? Det blev jättegott och serverades med ris. Sedan gjorde vi även en kasava-kaka, kasava är en sorts rot som passar i mat och efterrätter. Den blev så god! Den vietnamesiska kakan är annorlunda den filippinska som är mycket sötare och med kondenserad mjölk!

Efter den goda måltiden fick jag leka en lång stund med älskade Leon som bara blir större och större. En helt ok dag, med andra ord.

Leon checkar in mosters boobs, haha! Leon försöker stå och är så duktig så!

Leon leker med mormors fot och dreglar på den. Leon läser Skönheten och Odjuret med sin mamma!

Snäck-stuvningen!

Kasava-kakan!

No comments: