2013-08-08

En perfekt dag på Köpstadsö!

En bild säger mer än tusen ord, säger dem. Därför får ni ett gäng bilder som beskriver min underbara dag ute i Göteborgs skärgård! 

P.S. Bilderna är tagna av mig och Albin.

Albin hämtade mig på Centralstationen och vi åkte i en svettig spårvagn ut till vackra Saltholmen, där vi njöt av en glass på bryggan, medan vi väntade på färjan! Det var så varmt och fuktigt i luften!

På färjan ut till Köpstadsö (aka Kössö!) tog vi ett gäng bilder som de turister vi är (iaf jag, Albin har bott där några år!) 

Framme på ön! Som många andra öar är motortrafik förbjudet så alla har varsin skottkärra! Så svenskt!

Medan vi väntade på att Maja skulle hämta oss!

Maja kom gåendes barfota med Hulda i selen, och min första tanke var: detta passar henne perfekt!

Jag var så lycklig över att äntligen få träffa Hulda, så kunde inte slita blicken från henne!

Det bor 100 personer permanent på ön och 300 på sommaren, en liten och lugn ö med andra ord!

I Majas lilla mysiga kök!

Hulda vaknar och ler det första hon gör när hon ser oss! Lilla ängeln! 

Världens sötaste Hulda kommer säkert att börja gå snart. Och musikalisk kommer hon att bli, uppvuxen i detta hushåll med alla instrument och bra musik spelandes dagarna i ända!

Ett fantastiskt ögonblick!

Hulda fick en Barbarpappa av mig och en igelkott-gosedjur av Albin!

Dags för fika! Blev så glad när jag såg att Maja har hängt tavlan jag gav dem i bröllopspresent vid matbordet, den passar verkligen in där på den gula väggen! Hulda är också glad!

Glad tjej fikar och hade dagen till ära köpt med Ronalds surdegsbullar till Maja!

Maja fick en försenad födelsedagspresent! Hulda får ärva den sedan när hon blir större.

Utsikten var hänförande! Det var så lugnt och stilla, så grönt och vackert.

 Tobbe kom hem från jobbet  och vi promenerade ner till vattnet för att Tobbe skulle ta sig ett dopp. Trots den lilla åskskuren! Har man bestämt sig för att bada, så badar man!

 Vackra klippor och lugnet efter regnskuren

 Mamma Maja övervakar pappa Tobbe

Fina Helen kom ut till ön efter jobbet och fick även hon leka med Hulda!

 
 Dags att slänga ihop en middag! Jag skär upp palsternacka och Helen knådar baguetter!

 Mmm, yoghurtbaguetter med pumpakärnor och fisksoppa med massa grönsaker!

Middagen är serverad! Soppan var suverän, tack masterchef Tobbe drog i spakarna!

Kvällen avslutades på bästa sätt med mys och prat till kl 23 och tända ljus. Tack Maja och Tobbe för att vi fick tillbringa en dag i ert underbara hem och fantastiska ö!

No comments: