2013-08-11

Nerkopplad dag

Idag satte jag mig inte framför datorn förrän kl 21, inte illa! Det är helt sjukt hur länge man kan sitta fast framför datorn, speciellt om man är ledig. Men jag har haft fullt upp idag. Det var vietnamesisk mässa idag och jag följde med pappsen och faster, eftersom mamma fortfarande inte kan ta sig ut ur huset (hon blir fortfarande lätt uttröttad, illamående och har en dränagepåse med sig överallt). Alla damerna där attackerade mig med hälsningar till min mor och bråkade om att prata med mig. Jag är så stolt över min mamma som har så många personer som bryr sig om henne och älskar och respekterar henne. Jag vill bli som hon när jag blir stor.

Det märks att mina föräldrar är så stolta över mig för att jag är färdigutbildad apotekare och har jobbat några år. Alla bekanta i kyrkan berättade för varandra och för faster om hur duktig jag är som hjälper dem med deras mediciner och att jag kan vietnamesiska så bra! Mina föräldrar är väldigt stolta över att jag kan prata flytande vietnamesiska och läsa och skriva. Det är verkligen få förunnat och jag är tacksam över att mina föräldrar drillade mig som barn. När jag hör och ser hur stolta föräldrarna är över mig känns det som om jag har gjort min plikt här i Linköping. Det fanns kanske en mening med att jobba i Linköping i några år, även om jag i mina tråkigaste stunder önskade att jag hade ett mer spännande jobb någon annanstans. I slutändan vill man ju bara att föräldrarna är stolta över en.

Efter mässan hämtade jag och pappa brorsan och vi åkte och handlade på Tornby. Börjar ladda kyl och frys inför Anthonys och hans mamma besök... Det är gött att hänga med brorsan, vi har samma syn på saker och ting och samma humor. Pappa bjöd på korv och mjukglass på IKEA, det var mysigt men jag var dödsmätt när vi kom hem. Så vid middagstid begav jag mig ut en springtur som egentligen skulle bli en snabb 5 km runda men istället blev en relativt snabb 6 km runda. Kände mig sjukt stolt och stark efteråt.

Nu ska jag väl duscha och se någon film innan jag somnar. Igår såg jag Django Unchained. Inte imponerad alls, Mr Tarantino. Den var mest seg, tyckte jag. Snygg och hade vissa roliga scener, men mest seg.

Glad och svettig tjej!

2 comments:

Marie said...

Åh vad jag längtar efter en helt nedkopplad dag när jag läser ditt inlägg. Ingen mobil, ingen dator, totalt isolerad. Jag kanske skulle satsa på en stuga i skogen;) Jag är en av de där personerna som kan tycka att det är skönt när jag glömmer mobilen hemma.

Naffe said...

Det är för att du är klok. Människan är inte gjord för denna ständiga ström av information... Kram på dig!