2010-03-12

American slang part 1

Slang och uttryck som jag lärt mig hittills:
  • It's hella cold! = Det är väldigt kallt! (väldigt californiskt)
  • That's tight! = Det är coolt!
  • Drop the kids off the pool = bajsa
  • Skeet skeet skeet! = sprut sprut sprut!
  • He's a baller = han har pengar
  • Holla at me! = typ "holla at me, om någon vill fika!"
  • Dude... = används för allt och alla (väldigt californiskt)
  • Fo sho! = for sure
  • Turd = idiot
  • D-bag = douchebag
To be continued...

2 comments:

n.a.a said...

Naffe är detta du? Imagine me surprised eller inbillar jag mig att tjejen på bilden ser ut som dig?

Sökte på vietnamesisk film på google och hamnade här. Hahaha.

Letar efter en film men vet inte vad den heter. buhu!

/Amran

Naffe said...

Haha hej Amran, ja det är jag! Vad roligt att du hittade hit, samma dag som jag hittade dig på facebook! :) Vad är det för film du letar efter?