2010-10-03

Geografi

Allt handlar om geografi. Vem du umgås med, vem du anförtror dig när du mår dåligt, vem du ringer när du är glad, vem du festar med, vem du blir kär i... Jag och en vän diskuterade det häromdagen. Vår generation har Facebook, bloggar och andra sociala hjälpmedel. Man håller koll på varandras liv online och behöver ju inte ses eller höras för att uppdatera sig. Vi behöver ju inte ses IRL. Vi är även i den åldern då vännerna alltid är upptagna med något; jobb, skola, partner och ännu mer upptagna kommer de att bli med åren. Så de vänner man träffar IRL är de man bor nära helt enkelt. De är de man hinner med. Det blir mest praktiskt så.

Jag har underbara vänner i hela Sverige: Stockholm, Linköping, Göteborg, Lund, Malmö... Vänner som man säger "Ja, det är klart att vi ska ses snart!" till, men som man aldrig hinner med... Alla har sina egna liv att sköta. Vi är inte småbarn längre som gör vad som helst för vännerna. Det är synd att det har blivit så. Men det är skönt att veta att man har underbara människor som alltid finns där ett Facebookinlägg eller telefonsamtal (så omodernt!) bort. Jag älskar er och ska verkligen försöka hålla kontakten med er. Oavsett om vi bor i olika städer eller på olika kontinenter. Hoppas ni känner likadant.


Här sitter jag och filosofierar med mitt te klockan 3 på natten...

2 comments:

Amran said...

har inte haft fungerande internet på ett tag vilket har varit toppen för mitt plugg iförsig så det har både fördelar och nackdelar. en nackdel är att jag inte hunnit följa dig så mkt här. Roligt att se så många inlägg. Hahaha. Jga älskade det här inlägget! Det är verkligen så sant men väldigt synd. Ibland längtar jag hem till Linköping för att det är troligast att man träffar barndomvsvännerna oftare när man är där men som sagt vi har internet och mail i alla dess former. Tack gode gud för det ändå så man inte tappar bort varandra helt och hållet för att man bor på olika orter och har fullt upp med alla måsten och spring!

hoppas du känner dig lite kryare snart och att du får tillbaka dygnsrytmen såklart.


puss på dig!

Naffe said...

Aaawe, söt du är. Tack för att du är en sådan trogen läsare, vännen. Hoppas vi ses snart!
Puss!