2011-05-29

Duktiga Naffe!

Jag hann precis plocka ihop och arrangera en bukett blommor till min mor, när halva vietnamesiska maffian stormade in i huset. Ok, liten överdrift. Men mina föräldrar kom hem med en vietnamesisk präst från Rom och två "farbröder" (vi asiater kallar alla vänner till våra föräldrar typ "moster", "farbror" som ett tecken på respekt). Dessa farbröder frågade ut mig om min drömkille, vad han skulle ska med, hur han ska vara, om han ska vara snygg, om det är ok att jag tjänar mer än honom... Jag blev lite paff, men tydligen vill de göra någon matchmake med mig och någon from, vietnamesisk pojke. Suck. Jag som redan har hittat min drömprins!

Deras intervju gjorde att jag nästan missade Sofies och mitt intensivträningspass. Idag blev det dubbelpass med mördande bodypump i en timme och sedan en timmes hysterisk spinning. Har nog aldrig svettats så mycket som idag. Det kommer att kännas bra imorgon, kan jag lova.

Nu: skriva uppsats (för jag har skrivit nada på hela helgen...)!

Mammas bukett. Jag kanske skulle bli florist?

No comments: