2011-05-15

Napa 2011

Eftersom jag ändå inte kan sova, trots att jag ska upp klockan 6 och skjutsa mor till tågstationen och sedan jobba 9 timmar kan jag lika gärna passa på att visa er bilder från Napa, när jag och A var där senast.

Vi begav oss ut i det vackra och gröna (pollenfyllda) Napa...

Första stoppet var på den Michelin-stjärniga restaurangen Auberge de Soleil där vi käkade lunch med denna utsikt över Napa... Lunchmenyn kan ni se här. Billigt var det ju tyvärr inte...

A käkade en lobster sandwich och tyckte inte att den var värd en Michelin-stjärna...

Jag käkade en lobster sallad som beskrevs så här: Lobster Salad, Hearts of Palm, Almonds, Avocado, Moroccan Vinaigrette. Den var FANTASTISK! Alla smakerna gick samman till en matorgasm. Definitivt värt Michelin-stjärnor. Fast smaken är som baken, det tyckte inte A.

Efter den exklusiva lunchen tog vi oss till Mumm's vingård där de producerar mousserande vin.

Vi gick på en konstutställning på Mumm.

Eftersom vi var totalt utslagna av för lite sömn, hettan (30+ grader sol) och pollenallergi så slog vi oss ner i vårt favvovingårds V Sattui's trädgårdar.

Där A tog en tupplur och jag inhandlade picknickmat. Baguette, prosciutto, kronärtskocksmjukost, getost-brie och en flaska Cab.
Den här utsikten hade vi när vi körde hemåt i solnedgången...

Är det inte något speciellt med perfekt symmetriska vinsgårdar?

No comments: