2011-05-29

Mama, I love you

God morgon turturduvor! Vad gör ni en söndag som denna? Vad är det för fel på vädret egentligen. Det är snart juni men ändå bara 15 grader i solen, molnigt och blåsigt. Svensk sommar. Suck. Men men, det är mors dag i alla fall! Vad ska ni göra för era mammor idag? Jag ska nog bara ut och plocka en bukett blommor...

Min kära mamma. Av henne har jag fått min empati, mitt hår, mitt ansikte (jag är en exakt kopia av min mor när hon var ung), min dåliga humor, min benstomme, mitt skratt, min intelligens (hmm), mitt fotografi-intresse och min kärlek till mat, resor och livet. Hon är en förebild på så många sätt. Alla som träffar henne älskar henne. Om jag bara blir hälften så klok och harmonisk som hon är, så kommer jag bli en lycklig människa.

Älskar dig, mamma.

No comments: