2012-07-12

Funny pharmacy stories 1

Anthony ber mig ibland om roliga apoteksanekdoter när han frågar mig om min dag. Och jag inser att jag har väldigt många anekdoter att berätta. Att varje dag jobba med människor är ibland helt underbart och ibland sjukt påfrestande. Men en sak är säker, man går ut i apoteket varje morgon klockan 10 och vet aldrig vad som väntar en. Idag hände 3 roliga saker:

  1. En dam spanade in min ring när hon stod vid kassan: "Vilken otroligt vacker ring du har, den ser ut att komma från amerikanska filmer!" 
  2. "Är det bara du eller är alla grymma säljare här?" - en ung kille när jag spontant frågade om han behövde after-sun när jag merförsäljde till honom solskydd och reseprodukter. Och probiotika.
  3. En ung tjej frågar om Large-kondomerna passar hennes pojkvän - "Han är bred liksom."

No comments: