2012-07-17

Vackra Valdemarsvik

Vilken dag! Äntligen är jag hemma i min säng. Ska gå och lägga mig snart tror jag. Helt slut. Men jag tänkte bjuda på några fina bilder från vackra Valdemarsvik. Vilken sommarstad. Det fanns så många fina gamla villor på höjderna. Ska ha något sådant i framtiden. Så får Anthony renovera och fixa så mycket han vill. 

Men jag skulle nog aldrig vilja jobba i en liten stad. Jag gillar inte småstadsmänniskor. Linköping är lagom och helt ok. Folk är hövliga och har i alla fall lite vett och etikett. Idag var jag med om sådan oförskämdhet och folk var till och med oerhört dumma i vissa fall. Min kollega fick en fråga från en gravid tjej om något och hon frågade tjejen en motfråga, varpå tjejen utbrister högt "Det vet väl fan inte jag, jag är inte barnmorska". Och jag hade flera kunder som bara var allmänt griniga och suckade när jag frågade om självklara saker som deras legitimation. Nej, usch! Aldrig att jag bor i en småstad!

Klockan 9.15 gick jag från bussen mot apoteket och passerade en sluss!

Fina, färgglada hus och apoteket i den fina tegelbyggnaden till höger.

Upptänkte på lunchen att det låg ett rosarium precis utanför apoteket. Det doftade rosor
i hela området! Fantastiskt!

Fina rosa och vita rosor!

Gick ner till den lilla marinan och spanade på segelbåtar. "Den vill jag ha...".

Så himla mysigt att kunna sitta här på sina lunchraster!

No comments: