2012-07-30

Mamma mia!

Inte nog att jag tränade dubbelpass idag, jag lagade dubbla maträtter! Haha. Ja, jag är lite galen ibland. Inte för att det var så värst avancerade rätter...Hade tinat lite kyckling, så det var bara att sätta igång och tillaga den. 

Gjorde Naffes Flygande Jakob med kycklingfilé, stekt sidfläsk, jordnötter, banan och en god sås gjord på matlagningsgrädde, chilisås, ketchup och lite mjöl. Det blev fantastiskt gott! Helt perfekt smak lyckades jag få till. Snabbt, enkelt och gott. Om man gillar banan i mat... Like-a (eller googla) om ni vill ha recept.

Sedan stekte jag kyckling med svartpeppar och Knorrs kycklingkrydda (tips från Sofie, rekommenderas starkt!) och käkade det med grönsallad och tzaziki. Försökte mig på knaprig pasta, men det blev misslyckat. Käkade bara kyckling med sallad. Blev lagom mätt på ett bra sätt.

Min goda Flygande Jakob innan ugnen!

Åt allt utan pastan. Mätt på ett bra sätt!

No comments: