2012-07-16

Jobb i Valdermarsvik!

I morgon ska jag på äventyr! Apoteksäventyr! Haha. Jag ska till Valdermarsvik och jobba en dag. Vi har ju en privat ägare nu och i sommar har vi en prioriteringslista då sommarapotek som Valdermarsvik och Söderköping förstås är prioriterade. Det är alltså viktigast att de är fullt bemannade och vi som jobbar på stadsapotek får hoppa in vid sjukdom och annan frånvaro.

Ingen av mina (lata) kollegor var sugna på att åka så jag anmälde mig frivillig. Om jag gör det nu, kanske jag slipper senare och det blir spännande att se ett sommarapotek. Dessutom får jag ju restidsersättning och allt, så det blir nice. Det enda jobbiga är att jag måste åka från Linköping kl 07.30, byta till buss i Norrköping och sedan jobba kl 09.30-18.30 och ta samma väg hem. Därför ska jag tvätta håret och gå och lägga mig nu. Snart.

Valdermarsvik ska tydligen vara väldigt fint! Hoppas jag får tid att utforska på lunchen! 

No comments: