2012-07-18

Housewife in training

Ni kanske har undrat var jag tog vägen efter jobbet? (Förlåt att jag inte hörde av mig, Lisa och Linnea!) Gick till gymmet och förberedde mig för body attack när Actic plötsligt annonserade att det blev body combat istället. Hundratals kickar, hooks och sit-ups senare gick jag svettig och nöjd hem. Älskar vår instruktör, han är så härlig och peppande. Sjunger med i sångerna gör han också! Underbart.

Anyways, gick hem, slängde ner lite råvaror i en påse och begav mig till min far. Tänkte laga lite mat till honom och brorsan. Mor har inte varit hemma på mer än en vecka så det ekar i kylskåpet nu. Det blev pastarosetter med fläskytterfilé, paprika och champinjoner i en parmesan och vitlöksås. Och en vietnamesisk tomat- och auberginesoppa. Well done. Fick den att smaka nästan som min mors.

Jag kommer att bli en ganska okej housewife en dag. 

No comments: