2012-07-10

Vissa kvällar

I kväll har jag tagit mig en funderare över mitt liv och sammanfattat det i några punkter. Varsågoda!
  • Jag jobbar ganska mycket nu när alla andra är på semester. Varje vardag 10-18 och nästan varje lördag 10-14. Jag klagar inte, jag tjänar bra och trivs på jobbet. 
  • Jag försöker spara pengar. Jag klagar inte, det har gått bra och nu efter ett halvårs sparande har jag nästan fått ihop 100 laxar. Nästan.
  • Jag försöker träna och vara social. Jag klagar inte, är mer fit än någonsin och har underbara vänner som jag värdesätter högt!
  • Jag försöker ta hand om min familj. Jag klagar inte, flyttade hemifrån när jag var 18 år gammal och har bott utomlands ett år, så att få vara i samma stad som föräldrarna är underbart. 
  • Jag försöker hålla ett långdistansförhållande med älskade A vid liv. Jag klagar inte, den killen är något av det bästa som hänt mig och jag vill helst av allt bara vara med honom.
  • Jag försöker plugga och repetera hela apotekarprogrammet till FPGEE som är i november. Jag klagar inte, min dröm är att en dag få jobba som pharmacist i USA. 
Jag ser det som en ekvation, det tråkiga på ena sidan och det roliga på andra. Det måste vara en balans på bägge sidorna av likhets-tecknet. Om ena sidan är för stor, tar det vikt från den andra. 

Jobb + Spara pengar + Plugga = Vara social + Träna + Familjen + A

Jag har 24 timmar varje dygn. Jag försöker hinna med allt. Jag planerar och planerar, min kalender är färg-koordinerad och proppfylld med kom-ihåg-grejer. Ibland kan jag inte lyckas på alla håll och då blir jag så, så besviken på mig själv. I kväll var en sådan kväll. Har inte hunnit plugga något, inte diskat och inte duschat. 

Pluggandet får jag ta igen i helgen! På de 8 timmarna jag ska spendera på bussen till och från Göteborg... Som sagt, planering!

Egobilder från igår kväll, när jag var vaken till kl 2...

1 comment:

Oppa said...

Mer hud syster! :D