2012-07-22

Soliga söndagen...

... Har jag spenderat inomhus framför min laptop, läsandes om klamydia och T-celler. Alla andra jag känner är ute och badar eller myser i solen.

Fy fasen, vad jag är opepp på att plugga just nu. Det känns som ett stort grått moln som bara hänger över mig. Så fort jag har en ledig dag eller timme över ska jag sitta med det här eländet. Och det tar aldrig slut! Det är sjukt mycket att repetera och läsa in. Efter 9 november kommer jag att vara så glad och fri... Tills jag måste börja söka praktikplats för min 1500-timmarspraktik på ett amerikanskt apotek. Efter praktiken då, får jag börja jobba som pharmacist då? Nej nej, då måste jag göra deras stora board exam NAPLEX (examensprov) och ett prov om Kaliforniens lagar, MPJE. Efter det får jag söka om pharmacist license (legitimation) och då ska jag börja leta efter ett jobb. Fy. Fan. Frågan jag ställer mig är: ÄR DET VÄRT DET?

Åh, just idag är jag så opepp. Nu ska jag ta en dusch och göra mig fin. Blir en stor familjemiddag ikväll då hela min familj är samlad och släktingarna åker hem på tisdag!

Mitt skrivbord

No comments: