2013-06-30

5 veckor kvar

Tittade på mitt schema och upptäckte att jag bara har 5 veckor kvar att jobba på mitt apotek. Känns konstigt, både underbart och efterlängtat men också oroande och sorgligt. Mina kollegor har ju länge vetat att jag ska sluta och flytta till USA, men nu börjar det kännas verkligt. Flytten är ju efterlängtad förstås och det var ju ganska bra timing att sluta i augusti då min mamma ska opereras i krokarna. Men sedan då? Vad händer sen? Får jag någon praktik? Får jag betalt? När ska jag någonsin få lön igen?

Bristen på inkomst oroar mig mest (förutom oron för familjen). Nog för att jag har ett sexsiffrigt belopp sparat, men det kostar pengar att leva. Det kommer att bli tufft för Anthony att försörja oss båda i början när jag inte har min pharmacist-lön än. Men sedan kommer jag att kunna bidra till mycket, hoppas jag. Enligt A kommer jag att tjäna mer än honom som pharmacist och då har han ändå en bra lön! Allt ordnar sig!

5 veckor kvar! 

No comments: