2013-06-01

Lördagsnöje

Låg i sängen och kollade lite på SATC och skrattade åt tjejerna. Sedan gick jag ner till köket och käkade med pappa. Mamma var för trött och sov. Den här behandlingen är hemsk. Mamma är trött och har ont i kroppen hela tiden. Men hon kom ner när vi käkat klart och vi lagade fisksoppa med vitt vin och hummerfond. Får prova den i morgon. Kokade lite färskpotatis också, blir sill med potäter inom snar framtid.

Jag och mamma satt och pratade skit och jag lyssnade på mammas berättelser om henne barndom och minnen från kriget. Alltid mysigt. Hon utbrast "vem ska jag prata med när du flyttat?" och jag kände ett styng i hjärtat. Det är typ bara jag som har tid och hjärta att sitta och lyssna på henne. 

Efter vår lilla pratstund gick jag ut och sprang. Tänkte ta en kort runda men det blev 5 km ändå. Gårdagens runda var faktiskt snabbare (idag fick jag håll och var tvungen att gå någon minut) men jag är nöjd ändå.

2 comments:

Unknown said...

Oj, grät en skvätt. Tänker på er o vad fint att din mamma har familj omkring sig. Glöm inte bort att ta hand om dig själv också så att du orkar. Håller tummarna för mamma och för visa-processen!

Naffe said...

Tack för fina kommentaren, Hanna! Vi behöver alla tummar vi kan få. KRAM!