2013-06-10

HIT - High Intensity Training?

Hallå vänner. Har kollat på en dokumentär Myten om träning som Marie tipsade om. Väldigt intressant om att våra gener kan avgöra hur väl vi svarar på träning och jag blev så fascinerad av HIT-träning. Någon som kan intyga om mirakel-träningen? Kan man verkligen få ett bättre sockerupptag i kroppen av att träna 3 minuter i veckan? Jag älskar ju träning och ser ett träningspass som något roligt och skönt. Men för dem som inte ser det så, måste HIT vara drömmen. Sofie, vi kanske skulle testa?

Nu ska jag sova! I morgon blir det en lång dag på jobbet med säljutbildning kl 09 på morgonen och afterwork på kvällen. Vi har bokat bord på Afrodite kl 20... Så det blir nog en lång kväll, hehe. Det är även en liten avskedsfest för mig tydligen. Kollegorna har gått runt och tisslat och tasslat om det. Jag har ordnat en liten present till mina tjejer också, men får inte visa er än (ifall någon av dem läser detta).

P.S. Min nacke är bättre nu, men istället fick jag världens magkatarr idag. Till råga på allt får jag inte ta några omeprazol eftersom jag ska göra ett utandningstest på sjukhuset nästa måndag för att kolla om jag har Helicobacter (magsårsbakterien). Omeprazol kan göra att testet inte blir riktigt. Faaaan.

Kan inte göra något av dessa tre nu... Äter inte pga magkatarren, känner
mig tjock och uppsvälld och känner mig så seg utan träning...

4 comments:

Sandra said...

glitzybloggen.se skriver massor om HIT :) är själv sugen på att testa men så har jag stukat foten ingen.. attans!

Oppa said...

Hälsa på i Uppsala och testa mitt pass ;)

Naffe said...

Sandra: Ja, men hon kör väldigt mycket HIIT alltså intervallsträning som låter sjukt jobbigt. HIT i allmänhet går ut på att köra någon minut i veckan, mindre jobbigt, haha ;) Stackars foten :(

Oppa: Åh jag önskar att jag fick testa ditt pass!!!

BFF said...

Du är galet vacker min fina vän. Innifrån och ut! Hoppas testet gick bra idag så du kan bli av med magkatarren för gott!! Puss